Wydarzenia - ADAPTER

Współpraca z Muzeum Powstania Warszawskiego. Korzenie pamięci, czyli rozmowy z potomkami Powstańców.

Kolorowe zdjęcie. Zbliżenie na twarz Artura Chmielewskiego. Patrzy przed siebie. Ma poważne spojrzenie i lekko rozchylone usta. Gestykuluje. Jest ubrany w marynarkę. W tle mała lampka stojąca. Na zdjęciu napis Korzenie Pamięci Artur Chmielewski. Poniżej biały pasek, na nim logotypy: Fundacja Katarynka, Adapter, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzącego z Funduszu Promocji Kultury.

Oficjalnie ogłaszamy, że rozpoczynamy współpracę z Muzeum Powstania Warszawskiego. Muzeum Powstania Warszawskiego zaprasza na serię „Korzenie pamięci”, czyli rozmowy z potomkami Powstańców, które dostosowujemy za pomocą audiodeskrypcji, napisów i tłumaczenia na PJM. 

Rozmowy pozwolą nam nam poznać Powstańców Warszawskich oczami ich bliskich: dzieci, wnuków, krewnych. Dowiemy się wiele o zwyczajach, rytuałach, zasadach, a także mądrościach i prawdach jakie nosili w sobie Powstańcy Warszawscy. O tym czego się bali, czego pragnęli i dlaczego poszli walczyć.

Rozmowy:

  • Rozmowa z Andrzejem Wroną, wnukiem Zdzisława Rąbińskiego o pseudonimie Rębacz. Andrzej Wrona to polski siatkarz. Dziennikarz i ekspert sportowy.
  • Rozmowa z Kingą Rusin, wnuczką Stefana Czyżewskiego o pseudonimie Kajtek. Rozmowę poprowadziła Karolina Sulej. Kinga Rusin to polska dziennikarka, prezenterka telewizyjna, aktywistka społeczna i przedsiębiorczyni
  • Rozmowa z Arturem Chmielewskim, który jest synem Henryka Jerzego Chmielewskiego o pseudonimie Jupiter. Henryk Jerzy Chmielewski był znany również pod pseudonimem Papcio Chmiel. Był polskim grafikiem, rysownikiem i publicystą, autorem serii komiksowej „Tytus, Romek i A’Tomek”, a także powstańcem warszawskim i Kawalerem Orderu Orła Białego.

Projekt „Adapter IV. Film i kultura bez barier” dofinansowano ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzącego z Funduszu Promocji Kultury.

 

Logotyp Ministerstwa Kultury.